Παρασκευή 5 Σεπτεμβρίου 2008

Αγοράζω την Ακρόπολη!


Τώρα που λύσαμε τα σεξουαλικά μας πάμε να δούμε και κανένα άλλο θέμα πολιτισμού.


Αντιγράφω:


Τα γεγονότα


Νοέμβριος 2007

"...Το συμβούλιο (σ.σ. υπουργών Πολιτισμού της ΕΕ στις Βρυξέλλες) επικύρωσε «τρεις σημαντικούς στόχους που θα διαμορφώσουν μαζί μια κοινή πολιτιστική στρατηγική για τα ευρωπαϊκά όργανα, τα κράτη - μέλη, και τον πολιτιστικό και δημιουργικό τομέα»:

1) «Προαγωγή του πολιτισμού ως καταλύτη για τη δημιουργικότητα στα πλαίσια της στρατηγικής της Λισαβόνας για την αύξηση, την απασχόληση, την καινοτομία και την ανταγωνιστικότητα»

2) «Προώθηση του πολιτισμού ως ζωτικής σημασίας στοιχείο στις διεθνείς σχέσεις της ένωσης»

3) «Προώθηση της πολιτιστικής ποικιλομορφίας και του διαπολιτισμικού διαλόγου»..."


Δεκέμβριος 2007

«…με το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο να παραχωρεί, κατά πλειοψηφία, προς χρήση για 50 χρόνια(!) τμήμα της ακρόπολης του Ιτς Καλέ στο Κάστρο των Ιωαννίνων, στο Πολιτιστικό Ίδρυμα του Ομίλου Πειραιώς, για τη δημιουργία τεχνολογικού μουσείου αργυροχρυσοχοΐας!

Η παραχώρηση αφορά στο δυτικό τμήμα της ακρόπολης και συγκεκριμένα του κτιρίου του «μαγειρείου», που κατασκευάστηκε στην εποχή του Αλή Πασά στα τέλη του 18ου αιώνα, γεγονός που το κατατάσσει στις αρχαιότητες σύμφωνα με τον αρχαιολογικό νόμο. Αυτό όμως δεν εμπόδισε σε τίποτα, μέλη του ΚΑΣ να εκθειάσουν τη δράση του ιδρύματος, το οποίο θα εντάξει το μουσείο στο δίκτυο των θεματικών μουσείων που έχει δημιουργήσει, με ανάλογο τρόπο, σε διάφορα μέρη της χώρας και που αφορά στη χρήση κυρίως βιομηχανικών μνημείων. ...»



Ιούλιος 2008

«…Την παραχώρηση, για 50 χρόνια(!), στην Τράπεζα Πειραιώς, της Ακρόπολης στο Φρούριο Κέρκυρας, σημαντικότατου ιστορικού και μνημειακού χώρου του νησιού, αποφάσισε η «γαλαζοπράσινη» πλειοψηφία του δημοτικού συμβουλίου Κέρκυρας…»



Η μέθοδος


«…Η σύμβαση μεταξύ του υπουργείου Πολιτισμού, της Περιφέρειας και του ιδρύματος θα προβλέπει μεταξύ άλλων την παραχώρηση χρήσης (σ.σ. του Ιτς Καλέ)στον όμιλο για 50 χρόνια και αυτός με τη σειρά του θα καλύψει το κόστος λειτουργίας του μουσείου, τις μελέτες και ό,τι τις συνοδεύει, αλλά, βέβαια, το κόστος κατασκευής του μουσείου θα επιχειρηθεί να ενταχθεί στο Δ΄ ΚΠΣ!...»


“…Και πώς επιτυγχάνεται αυτό; Δήμοι και κοινότητες παραχωρούν οικόπεδα, ιστορικούς χώρους, κάστρα. Η κατασκευή μουσείων γίνεται με χρηματοδότηση από τα κοινοτικά «πακέτα», δηλαδή από δημόσιο χρήμα, και ο «ευαίσθητος» όμιλος χρηματοδοτεί τις μελέτες και αναλαμβάνει τη λειτουργία των μουσείων, άρα και την εκμετάλλευσή τους. Και οι αστικές κυβερνήσεις λένε και «ευχαριστώ». Την ίδια ώρα, περισσεύει η τσιγκουνιά σε άλλα μουσεία και δραστηριότητες του πολιτισμού προς ενίσχυση και της υποκουλτούρας…”



Την Ακρόπολη την έχεις;


«…Η εύλογη ερώτηση που τέθηκε από μέλος του ΚΑΣ για το αν μπορεί το ΥΠΠΟ να παραχωρεί κάστρα σε ιδιώτες (με τη σημείωση ότι «θα μας ζητάνε και την Ακρόπολη»!), αποκάλυψε και τον τρόπο που αλληλοσυμπληρώνεται ο δικομματισμός στην άσκηση της αντιδραστικής πολιτικής για τον πολιτισμό.

Έτσι, το θεσμικό πλαίσιο που αφήνει τέτοια δυνατότητα είναι
ο ν. 2557/97 του ΠΑΣΟΚ, με βάση τον οποίο έγιναν και οι άλλες παραχωρήσεις στο ίδρυμα. Ακόμη και ο νομικός σύμβουλος του ΥΠΠΟ, που προήδρευε της συνεδρίασης, επιφυλάχτηκε για το αν η σχετική διάταξη αφορά και σε μνημεία του κράτους, καταψηφίζοντας τελικά την παραχώρηση!...»




Συμπέρασμα:


“…Αυτή η βαθιά αντιδραστική αντίληψη κυριάρχησε και στην απόφαση του ΚΑΣ να δοθεί άδεια στον πολυεθνικό κολοσσό κατασκευής παιχνιδιών «HASBRO» για να χρησιμοποιήσει αρχαιολογικές εικόνες στη νέα έκδοση του γνωστού παιχνιδιού «Μονόπολι»! Μάλιστα, το ΚΑΣ πρότεινε στην εταιρεία να χρησιμοποιήσει αεροφωτογραφία της Ακρόπολης ή εικόνα κλασικού αθηναϊκού τετράδραχμου! Το «επιχείρημα»; Η ...«διαφήμιση» της χώρας! Το αντίτιμο; 7.500 ευρώ ως τέλη χρήσης...

Τρία μέλη του ΚΑΣ μειοψήφησαν, σημειώνοντας το αυτονόητο: Η Ακρόπολη μπαίνει στο παιχνίδι αγοραπωλησίας...”



Τα αποσπάσματα σε εισαγωγικά είναι από διαφορετικά ρεπορτάζ της εφημερίδας Ριζοσπάστης από τον περασμένο Δεκέμβριο μέχρι σήμερα, εγώ δοξάζομαι μόνο για τη συρραφή. Χτες έβγαλα τα μάτια μου στο Google αλλά δεν κατάφερα να βρω ανάλογο δημοσίευμα σε κανένα άλλο έντυπο! Εξαιρούνται κάτι πανηγυρικά αφιερώματα για τον Πολιτιστικό Όμιλο της Τράπεζας Πειραιώς σε τοπικές ιστοσελίδες.

Τώρα λοιπόν που η ιδιωτική πρωτοβουλία βάζει χέρι σε αρχαία μνημεία (δηλ. χτισμένα πριν το 1830 σύμφωνα με τον ισχύοντα νόμο περί πολιτιστικής κληρονομιάς και κουραφέξαλων), δεν έχω να σχολιάσω τίποτα περαιτέρω. Στον επόμενο γύρο θα αγοράσω την Ακρόπολη!





26 σχόλια:

Turdus Merula είπε...

Σε...σεντραρα.Τα κοσμητικά επίθετα...αργότερα!

elf είπε...

Όχι σε μένα τα κοσμητικά επίθετα. Στον Τραγγανίδα που μου το είπε και είχε κάνει όλη τη δουλειά.

Ανώνυμος είπε...

Στρατηγική, καταλύτης, δημιουργικότητα, καινοτομία, ανταγωνιστικότητα, ποικιλομορφία, διαπολιτισμικός διάλογος...
Εχω φτάσει να τις σιχαίνομαι πια αυτές τις λέξεις. Κάθε φορά, που τις ακούω, ξέρω ότι κρύβουν βρωμιά πίσω τους, απληστία και πόθο για χρήμα, για χρήμα, για περισσότερο χρήμα...
Συνθέτουν τη σύγχρονη λειτουργία του Μαμμωνά.

aKanonisti είπε...

Στην θεσσαλονίκη κυκλοφόρησε νέο παιχνίδι...
Η salonicopoly....
Για πληροφορίες...εδω:
http://peiratesalonica.blogspot.com/2008/06/salonicopoly.html

Υ.Γ.Το λύσαμε το σεξουαλικό?? Πότε?? Πως?? Γιατί δεν με ειδοποιήσατε???
Χαχαχαχαχαχα

irlandos είπε...

Ααα δεν είσαι εντάξει.
(καλά λέει η Ακανόνιστη)
Καθόλου μα καθόλου εντάξει.

Ανοίγουμε τέτοια θεματάρα και πάνω που το κοινό έχει αρχίσει να αναζητά βιβλιογραφία και να μορφώνεται, μας αφήνεις για να γράψεις για ερείπια και επιτραπέζια !

Εγώ βρε από χθες το απόγευμα ξανακατέβασα βιβλία και βιβλία για χάρη σου. Πήγα και μέχρι την "Πρωτοπορεία" για να συμπληρώσω και κάτι κενά (παρόλο που ήξερα τον Φουκώ, την "Ιστορία της Σεξουαλικότητας" δεν την είχα...).

Τί Βίλχελμ Ράιχ διάβασα, τί Ντίτριχ Χενς, τί Μάστερς & Τζόνσον ...
Μέσα στη σύγχυση, κόντεψα να ξαναδιαβάσω και το "Εκκρεμές του Φουκώ" του Ουμπέρτο Έκο (αυτός βέβαια μιλάει για άλλον Φουκώ, τον Ζαν Μπερνάρ Φουκώ, αλλά είπαμε ένεκα η σύγχυσις)

Βρε για να καταλάβεις, πήγαμε σήμερα στο Μαύρο Λιθάρι για μπάνιο και εγώ όλη την ώρα το μυαλό μου εκεί, στο Φουκώ το είχα (εε καλά όχι και όλη την ώρα, αλλά λέμε τώρα...).

Αφού σου είχα πει ότι θα επανέλθω, τί βιάζεσαι να αλλάξεις θέμα ?!

irlandos είπε...

ΑΓΓΕΛΙΑ

Πωλούνται οι 2 τόμοι της "Ιστορίας της Σεξουαλικότητας" του ΜΙΣΕΛ Φουκώ, ελαφρώς μεταχειρισμένοι, λόγω αλλαγής ποστ.

Δεκτή και ανταλλαγή με επιτραπέζιο παιχνίδι (Monopoly) ή άλλα αρχαία συλλεκτικά είδη (Ακρόπολη).

Πληροφορίες εντός.

wilma είπε...

Συγνώμη elfoula έχω πάρει στο κατόπι τον Irlando!

@Irlandos: Τους αγοράζω! Μια στιγμή να περάσω από την αφετηρία για να πάρω χρήματα.
Πείτε ώρα και τόπο που θα πραγματοποιηθεί η συναλλαγή.

ξαναγυρνώ στο post.
@elf: Το συζητούσαμε κι εχθες αυτό.
(παρένθεση για τους υπολοιπους: αυτά τα γράφω για να εντυπωσιαστείτε με το τι συζητάμε με την elf όταν συναντιόμαστε για καφέ: Η αγοραπωλησία της Ακρόπολης, Ψυχοθεραπεία: είναι όντως αποτελεσματική; Κούβα: που οδεύει η χώρα μετά την εφαρμογή του αντικαπιταλιστικού μοντέλου. Zara: ήρθαν τα χειμωνιάτικα -για ξεστράβωμα το τελευταίο).
Πάμε πάλι που το έχω χ..ει.
Η ακρόπολη είναι ένα μνημείο που ανήκει στους Έλληνες. Σε όλους.
η ακρόπολη έχει ανάγκη συντήρησης φύλαξης προώθησης κλπ κλπ (αυτά θα μπορούσαν να καλυφθούν από τους φόρους). Σωστά αλλά πληρώνουμε κι εισιτήριο. έστω όμως ότι είναι έτσι και ότι τα χρήματα που δίνουμε βοηθούν στο να μπορούμε να συνεχίσουμε να καμαρώνουμε την Ακρόπολη.
έρχεται λοιπόν και σου λέει κάποιος: αντί να κάνεις εσύ κράτος αυτή τη δουλειά, να την κάνω εγώ καλύτερα? (όπου καλύτερα= περιμένω να δω βήματα στη φύλαξη, την αξιοποίηση, την προστασία, τη συντήρηση του χώρου κλπ).
Εσείς τι λέτε? ποιος πρέπει να το κάνει? Θέλω να πω το πρόβλημα είναι αν η εκμετάλλευση γίνεται από το δημόσιο ή από ιδιώτη ή αν πρεπει ή όχι να είναι αντικείμενο εκμετάλλευσης?
Από την άλλη πλευρά. Ας υποθέσουμε ότι πήρα την Ακρόπολη και έχω κάτι προβληματάκια επειδή είμαι τελικά απατεώνας και χρωστάω παντού. Τι θα γίνει? θα μείνει κλειστή η Ακρόπολη επειδή η δική μου επιχείρηση πτώχευσε? Και όταν η Ακρόπολη μένει κλειστή επειδή απεργούν οι φύλακες είναι καλύτερα? (ξανά από την άλλη πλευρά).
Θα καταλήξω πουθενά?
Όχι. Αναρωτιέμαι τι είναι καλύτερο και τι όχι. Εδώ και δύο μέρες το σκέφτομαι. και είπα να σας το πω, εδώ στο post της φίλης μου. Διότι θεωρώ ότι είναι ένα εκπληκτικό θέμα.

irlandos είπε...

@ Βίλμα

Ευχαρίστως, αλλά αυτή τη στιγμή δεν μπορώ: πήρα κάρτα που λέει να πάω στη φυλακή και πρέπει να περιμένω τρεις γύρους πριν ξαναπαίξω (χα χα χα)

Καλά, υπόσχομαι να τοποθετηθώ στα σοβαρά απέναντι στο εν λόγω ζήτημα της εμπορικής εκμετάλλευσης των μνημείων, αρκεί να προλάβω πριν ξαναλλάξει η elf το post !

salut είπε...

Αγαπητή wilma. Το εκπληκτικό με την πολιτιστική κληρονομιά είναι ότι την έχουμε κληρονομήσει όλοι. Τα μνημεία είναι φορείς ιστορικής μνήμης και η ιστορικότητα είναι το βασικό στοιχείο της συλλογικής μνήμης. Αν η συλλογική μνήμη μετατραπεί σε εμπόρευμα, τότε όντως θα εξακολουθεί να ανήκει σε κάποιον, αλλά σίγουρα όχι σε όλους. Δεν πρόκειται να γίνει άμεσα αντιληπτή η καταστροφική συνέπεια αυτής της ιδιωτικοποίησης. Θα περάσουν πολλές γενιές μέχρι να θεωρείται αυτονόητο το να ανήκει η Ακρόπολη στους «χορηγούς» της. Αλλου είδους ιδιωτικοποιήσεις γίνονται αισθητές πιο άμεσα. Π.χ. πετώντας ανθρώπους στο δρόμο. Με τη συλλογική συνείδηση όμως τα πράγματα θα είναι πιο ύπουλα.
Κατά τ' άλλα, είναι καλό για όλους μας (εννοώ μας κάνει εξυπνότερους) να ακούμε τι λένε οι απεργοί στις απεργίες τους. Το πραγματικό πρόβλημα των μνημείων δεν είναι ότι κλείνουν με τις απεργίες. Αλλά ότι οι απεργίες γίνονται γιατί η Αρχαιολογική Υπηρεσία χαρακτηρίζεται από χρόνια υποχρηματοδότηση και δραματική έλλειψη προσωπικού. Επειδή φαντάζομαι τι γνώμη έχεις για τους δημόσιους υπάλληλους, ωστόσο είμαι σίγουρος ότι θα εντυπωσιαστείς με το ζόρι που τραβάνε οι Εφορείες Αρχαιοτήτων. Η φράση «συμβασιούχος αρχαιολόγος του υπουργείου Πολιτισμού» θα ανοίξει νέους ορίζοντες στην οπτική σου.
Με εκτίμηση

wilma είπε...

@salut: Μια ερώτηση και μια διευκρίνιση:
Τώρα, έτσι όπως είμαστε σήμερα, δεν είναι εμπόρευμα η Ακρόπολη? Αν περάσει στα χέρια ιδιώτη θα γίνει εμπόρευμα?
Η διευκρίνιση: εγώ δεν έθιξα αν έχουν δίκιο ή όχι που απεργούν οι υπάλληλοι. Άλλωστε και σε ιδιώτη αν περάσει η Ακρόπολη πάλι κάποιοι απλήρωτοι υπαλληλοι θα απεργήσουν στην περίπτωση που αναφέρω (του απατεώνα επιχειρηματία κλπ). Εμένα με ενδιαφέρει το αποτέλεσμα. Όταν έρθει ένας Γερμανός για να δει την Ακρόπολη ποσώς τον ενδιαφέρει για ποιο λόγο είναι κλειστή. Αυτός ηρθε για να δει ένα μνημείο και δεν μπορεί. Το ίδιο ισχύει για όλους.
Επιπλέον πιστεύω ότι δεν είνα μόνο οι συμβασιούχοι αρχαιολόγοι που θα ανοίξουν νέους ορίζοντες στην οπτική μου. έτσι όπως το λες συνεπάγεται ότι οι υπόλοιποι δημόσιοι υπάλληλοι κακώς απεργούν.

aKanonisti είπε...

@ιρλανδε.....
Πρόσεξε... πως θα δέσω τα δύο ποστ.. ώστε να έχουμε συνέχεια.. όσοι χάσαμε την προηγούμενη εξεταστικη....

Ρωτάει κάποιος...(σκατόψυχος):
-Το το θες ωρε το σεξ, που είσαι πιο γριά και από την Ακρόπολη????

Χαχαχαχαχαχαχαχαχαχα
Τι θέλει να πει ο ποιητής??? (αναρωτιόμαστε δήθεν αθώα...΄και αρχίζουμε να σχολιάζουμε...)

Η Ακρόπολη είναι πρωτίστως σύμβολο... όχι μόνο της Ελλάδος... αλλά ολόκληρης της ανθρωπότητας...
Με ποιο δικαίωμα δημοπρατείται???
Και από ποιούς???
Μπλα μπλα μπλα......

(ιρλανδε βοήθα τώρα!!!!)

chmarni είπε...

Ρε συ elf, θα την αγόραζα εγώ, αλλά πέφτω συνέχεια στα ξενοδοχεία του Αλογοσκούφη, με αποτέλεσμα να παρακαλάω να πάω φυλακή για να μη τον πληρώνω. Άσε που έχω κλέψει, στη ζούλα, τρεις φορές τη τράπεζα, αλλά και πάλι μου τα πήρε…

@Wilma. Υποτίθεται ότι το Ελληνικό κράτος με το κύρος του (Χα…Χα) θα μπορούσε να διασφαλίζει καλύτερα τη συντήρηση και εκμετάλλευση τέτοιων χώρων. Αλλά ποιο κράτος και ποιος ιδιώτης… Αφού στο εισιτήριο δεν αναγράφεται και εισφορά υπέρ Ικτίνου και Καλλικράτη, πάλι καλά….
Πάντως στο Βερολίνο πλήρωσα 30 ευρώ για να ανέβω σε ένα πύργο τηλεπικοινωνιών που είχαν φτιάξει οι ανατολικογερμανοί με όλη τους τη ματαιοδοξία…

Και μιας και ανέφερα τους αρχιτέκτονες της ακρόπολης, συνειρμικά μου ήρθε η σκέψη “από τον Ικτίνο και τον Καλλικράτη στον Καλατράβα…»

salut είπε...

Αγαπητή Wilma.
Από τη στιγμή που πληρώνεις εισητήριο για να δεις την Ακρόπολη, αυτό είναι ένα στοιχείο με εμπορευματικό χαρακτήρα. Προσωπικά είμαι κατά των εισιτηρίων, κυρίως στην πολιτιστική κληρονομιά. Η μεγάλη διαφορά είναι ότι τα χρήματα που πληρώνεις με αυτό το εισιτήριο πηγαίνουν στα ταμεία της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας η οποία είναι η αρμόδια δημόσια υπηρεσία που υπάρχει και δουλεύει για να εξακολουθούν να υφίστανται μνημεία όπως η Ακρόπολη. Αν ιδιωτικοποιηθεί η Ακρόπολη, δεν θα υπάρχει κανένας μηχανισμός δημόσιου ελέγχου και η ύπαρξη ή μη του μνημείου θα εναπόκειται εις το διηνεκές στο αν το αφεντικό ξύπνησε καλά σήμερα. Βέβαια μπορεί να σου φαίνεται λεπτομέρεια αυτό. Σεβαστό. Σε ό,τι με αφορά πάντως πρόκειται για τη διαχωριστική γραμμή μεταξύ της ύπαρξης ή μη της πολιτιστικής κληρονομιάς ως δημόσιου αγαθού. Επειδή όμως δεν είμαι ειδικός και μάλλον δεν μπορώ να σε πείσω, σου προτέινω αν θέλεις και τα πας καλά με τα αγγλικά να ψάξεις τη γνώμη του Ιταλικού Τμήματος του ICOMOS (Διεθνές Συμβούλιο Μνημείων και Τοπθεσιών) για το νομοσχέδιο που ήθελε να περάσει η πρώτη κυβέρνηση Μπερλουσκόνι το 2000, σύμφωνα με το οποίο θα παραχωρούνταν σε ιδιώτες μνημεία και αρχαιολογικοί χώροι. Σε παραπέμπω επίσης στην επιχειρηματολογία του Συλλόγου Ελλήνων Αρχαιολόγων (ψάξε στο Google) για το νομικό καθεστώς του νέου Μουσείου Ακρόπολης.
Κατά τ' άλλα, με ενδιαφέρει περισσότερο μια Αρχαιολογική Υπηρεσία που να είναι ικανή να προστατεύει την πολιτιστική κληρονομιά προς όφελός μου με στοιχειώδη επάρκεια, παρά τα βάσανα του Γερμανού τουρίστα. Τέλος, συμφωνώ απόλυτα πως όλες οι απεργίες έχουν κάτι να μας διδάξουν.
Με εκτίμηση

elf είπε...

Τρελαίνομαι που έχει ανάψει η συζήτηση. Δεν έχω μπει ακόμα λόγω ανειλημμένων αλλά ευχάριστων υποχρεώσεων. Έχετε την άδειά μου, λες και τη χρειάζεστε, να τη συνεχίσετε όσο θέλετε. Όπου να έρχομαι!

giannis είπε...

elf mou tha diafonhso me thema akropolhs...de nomizo oti yparxei kapoios kindynos an doume thn eikona sth monopoly h se kt analogo..
fysika tha mporousame na xame epofelhthei megalutero ofelos
sta 2 prota themata tou post syntasoomai me th skepsh sou apolyta

irlandos είπε...

Πέρνω αμπάριζα από την Ακανόνιστη (η οποία άλλωστε βλέπω ότι με κάλεσε σε βοήθεια).

Αντί του διαλόγου που προτείνεις, ανάμεσα στον σκατόψυχο και το πουρό, αντιπροτείνω την παρακάτω στιχομυθία, ανάμεσα στην εταιρεία HASBRO (των παιχνιδιών τύπου monopoly) και την Ακρόπολη:

- HASBRO: Πω πω, τι όμορφη που έχεις γίνει καλή μου Ακρόπολη, μετά τις αναστηλώσεις!
- ΑΚΡΟΠΟΛΗ: Πόσα ξέρεις εσύ !!
- HASBRO: Είσαι να σου κάνω κάτι ... επιτραπέζια παινιδάκια ?

ΓΙΑΝΝΗΣ είπε...

Καλησπέρα στήν ασθενή μου καί τήν,πάντα,προβληματισμένη ομήγυρι
θά μού επιτραπή νά κάνω μιά αναδρομούλα στήν αγάπη τής φυλής γιά τήν συζήτηση.Από πολύ παλιά λοιπόν είχαμε τήν αγορά,τήν Πνύκα καί γενικά μιά ανάγκη γιά κουβέντα,ίσως είναι καί η μοναδική μας κληρονομιά,τελικά,από όλη αυτήν τήν ιστορία τών 2.500 ετών...
Σήμερα όμως θά ήθελα,σάν κάτοχος διαβατηρίου καί ιθαγενής αυτής τής χώρας,νά τηρούνται κάποιες σταθερές,οί οποίες συνομολογούνται άμα τή ιδρύσει τού οιουδήποτε,σοβαρού,κράτους όπως
ο θεμελιώδης νόμος.
Φεύ όμως Σύνταγμα γιά εμάς,μάλλον, σημαίνει πλατεία μέ περιστέρια καί χώρος εκτόνωσης απεργιακών κινητοποιήσεων,καί όχι θεμελιώδης νόμος καί άρθρο 16 παράγραφος 1:
"" H τέχνη και η επιστήμη, η έρευνα και η διδασκαλία είναι ελεύθερες. Η ανάπτυξη και η προαγωγή τους αποτελεί υποχρέωση του Kράτους.""
καί...μπαίνουμε σέ συζητήσεις γιά τό άν είναι σωστό νά ιδιωτικοποιούνται μνημεία.....
Σήμερα,θά ήθελα,σάν κάτοχος διαβατηρίου καί ιθαγενής αυτής τής χώρας,νά μέ απασχολούν ζητήματα σχετικά μέ τό πώς θά βελτιώσουμε τήν ύπαρξη μας καί πως θά αμυνθούμε σέ ότι διαλύει τόν ιστό τής συνύπαρξης μας...
Όμως,αντί αυτών καί γιά νά καταθέσω τήν ταπεινή μου άποψη στήν συζήτηση,αγαπητή elf καί προλαλήσαντες μέ φρίκη διαπιστώνω ότι η εικόνα εκείνου τού γεράκου στόν Ίππειο Κολωνό,όπου τυφλός καί ανήμπορος επαιτεί τήν καλωσύνη τών αρχόντων τού τόπου γιά ένα ήσυχο τέλος,έρχεται καλπάζοντας πρός τό μέρος μας...κυνηγώντας μας λές ο Παππούς Σοφοκλής γιά τό πώς βγάλαμε τά μάτια μας καί τώρα επαιτούμε τήν συνδρομή τού άρχοντα ιδιώτη γιά τήν σωτηρία τής κληρονομιάς μας...
Αυτά είχα νά καταθέσω καί γράμματα γνωρίζω.

aKanonisti είπε...

@irlande.....
(Παίρνω πάσα και συνεχίζω)

-ΑΚΡΟΠΟΛΗ: Μα αντέχει το τραπέζι?
-HASBRO: Και αν σπάσει μανάρα μ', χαλάλι σου!!!!... Τόσο τζάμπα που σε πήρα... μπορώ να αγοράσω ολόκληρο δάσος και εργοστάσιο επιπλων... να μας φτιάξουν όσα τραπέζια αντέχουμε να σπάσουμε...
-ΑΚΡΟΠΟΛΗ:Με λες φτήνη, ελεεινέ αμερικανέ???
-HASBRO:Οχι φτηνή, ποτέ!!! Τόσο ανεκτίμητη.... που σε εκτιμήσαν λάθος...(καπιταλιστικη μαλαγανιά..)

και καταλήγω στην φράση-πάσα...

Η τιμή, τιμή δεν έχει... και χαρά σ'οποιον την έχει....

irlandos είπε...

@ akanonisti

Παίρνω τη φράση-πάσα και κατεβαίνω στη μικρή περιοχή:

Η τιμή, τιμή δεν έχει και χαρά σ' όποιον ... την έχασε !!!

Λούσυ είπε...

Η Ακρόπολη σε Μονόπολι, δεν νομίζω ότι είναι τόσο τρομακτικό απ την Ακρόπολη σε Γκρινιάρη... Ακούγεται ότι στο δημοφιλές αυτό παιχνίδι, θα αντικατασταθεί η γνωστή εικόνα του φιδιού με το ανοικτό στόμα, με την εικόνα του Ελγιν να καταπίνει τα μάρμαρα του Παρθενώνα. Το παιχνίδι ως γνωστό παίζεται με 2 έως 4 παίκτες. Στο ζάρι δεν θα αναγράφονται αριθμοί, αλλά ονόματα κάθε φορά που η ζαριά θα φέρνει "Μελίνα Μερκούρη" ο παίκτης θα τερματίζει απευθείας. Τα πιόνια, που τώρα θα ονομάζονται Έλληνες, θα χουν διάφορα χρώματα, ενώ στις τέσσερις αφετηρίες θα εικονίζονται μέρη του Βρεττανικού Μουσείου...

elf είπε...

@ everybody: Νιώθω πραγματικά ψωροπερήφανη που έχω μαζέψει τέτοιου είδους κόσμο στο μπλογκ μου. Σας μιλάω ειλικρινά. Η συζήτηση έχει γίνει πολύ ενδιαφέρουσα - λέτε επειδή δεν συμμετείχα, χα χα χα.

Τώρα θα συμμετάσχω κι έχω να πω τα εξής:
τα στοιχεία που παραθέτω οφείλονται σε ρεπορτάζ και έρευνα που έχει κάνει φίλος και πολύ σοβαρός δημοσιογράφος και τα οποία είναι ανεξάντλητα. Διάλεξα να αναδείξω αυτό με το ξεπούλημα των αρχαίων μνημείων γιατί όταν το άκουσα έμεινα μαλάκας. Η κρατική και κατά συνέπεια ευρωπαϊκή πολιτική σε θέματα πολιτισμού είναι ελλεεινή και θα σας ενημερώνω συχνά γιατί είναι ένα θέμα που κανένα ΜΜΕ δεν επιλέγει να προβάλλει - ποιος χέστηκε για τον Πολιτισμό συν ένα σωρό συμφέροντα.

Ειδικά για την κουβέντα:

- η houlk θίγει, πάντα εύστοχη, ένα από τα μεγάλα βάσανά μου, τον χρωματισμό και την απαξίωση των ίδιων των λέξεων, που οικειοποιούνται για δικές τους αυτοί που κατά τη γνώμη μου δεν θα πρεπε καν να δικαιούνται δημόσιο λόγο. Οι λέξεις είναι σκέψεις, δείτε λοιπόν τι πορεία έχει πάρει η σκέψη μας.

- η αγαπημένη μου aKanonisti, που ευτυχώς δεν έλειψε από τη συζήτηση προτείνει ένα σάιτ. Δείτε το, υπάρχουν άνθρωποι που δεν τους αρέσει να είναι η πανέμορφη πόλη τους ένα τεράστιο μπουζουκτζίδικο με πρώτη φίρμα τον νομάρχη.

- Επίσης, με τη βοήθεια του φίλου irlandos κατάφεραν να συνδέσουν το σεξουαλικό με την Ακρόπολη και αυτό ήταν πολύ ωραίο, γιατί μερικές φορές αν δεν επιστρατεύσεις το χιούμορ θα πάρεις τις πέτρες κι αυτό είναι επικίνδυνο όταν γίνεται εν θερμώ.

- Τώρα, την κολλητή μου τη wilma, την πήρατε απ΄τα μούτρα. Δεν νομίζω πως διαφωνείτε επί της ουσίας, εγώ τουλάχιστον συμφωνώ μαζί της. Η εμπορευματοποίηση της πολιτιστικής κληρονομιάς και του πολιτισμού εν γένει είναι κατάπτυστη είτε την πραγματοποιεί ιδιώτης είτε το κράτος που λειτουργεί σαν έμπορος. Ένα πράγμα που συζητάμε χρόνια τώρα είναι αυτό: Από πού κι ως πού, ρε μεγάλε, βάζεις εισητήριο στην Ακρόπολη, του παππούλη σου ήταν και την έχεις κληρονομήσει; Να κόψεις το λαιμό σου να λύσεις τα προβλήματα των εργαζομένων σου ώστε να μην απεργούν. Αν ήταν να διαχειριζόμαστε έτσι τα προβλήματα των υπουργείων, με εισητήρια και ξεπουλήματα, γίνομαι κι εγώ υπουργός, σιγά το δύσκολο!

- και ο salut, καλώς όρισες!, έχει δίκιο. Και στο ότι η Αρχαιολογική Υπηρεσία έχει απαξιωθεί και αφεθεί στην τύχη της μέχρι προφανώς να ιδιωτικοποιηθεί κι αυτή και πως η ιδεολογική πουστιά με την μετατροπή της συλλογικής μας ταυτότητας σε εμπόρευμα είναι ακόμα πιο ύπουλη και στο ότι το όποιο Κράτος είναι ο μόνος φορέας που θα μπορούσε να εγγυηθεί μια στοιχειώδη προστασία του πολιτισμού, ακόμα κι αυτό το γαμωκράτος.

- o chmarni με έκανε και γέλασα πολύ με τα ξενοδοχεία του Αλογοσκούφη, πολύ καλή ατάκα φίλε, επίσης, όπως το πάνε θα αναγράφεται και εισφορά υπέρ Ρουσσόπουλου

- ο giannis, δεν θα είχε άδικο σε μια νοήμονα κοινωνία, η Ακρόπολη θα έπρεπε να είναι μέρος των εκπαιδευτικών παιχνιδιών. Απλώς, με όλη αυτήν την κατάσταση και με τα μυαλά που κουβαλάμε το βρίσκω πολύ επικίνδυνο να τη βάζχουμε κι αυτή με όρους αγοραπωλησίας

- η Λούσι παρουσιάζει ένα σενάριο πραγματικά σπλάτερ και βάζει ένα ακόμα θέμα, αυτό των μαρμάρων, που κατά τη γνώμη μου είναι κομμάτι του ίδιου προβληματισμού: κάποιοι επιμένουν να συμπεριφέρονται λες και όλα αυτά που κληρονόμησε όλη η ανθρωπότητα είναι δικά τους -ασ' το κάτω, εγώ το βρήκα πρώτος!

και τέλος, ο ΓΙΑΝΝΗΣ θίγει ένα θέμα που είναι πολύ βασικό. Τι ρόλο παίζει τελικά το Σύνταγμα; Εγώ, θεραπευτή μου, έχω καταλήξει εδώ και χρόνια πως ο Πολιτισμός θα έπρεπε να προσφέρεται εντελώς δωρεάν, ακόμα και στον καπιταλισμό, όπως η Παιδεία και η Υγεία (ας γελάσω, χα χα). Τα μουσεία ανοιχτά, η ζωγραφική για όλους κι όχι για τα σαλόνια των συλλεκτών, τα βιβλία και οι συναυλίες να χαρίζονται, όχι να πωλούνται. Και ναι, γι αυτό έκανα αυτήν την ανάρτηση, γιατί δεν μπορούμε να συζητάμε πάλι τα αυτονόητα, θα περίμενε κανείς πως στον 21ο αιώνα πια θα τα είχαμε λύσει!

Σας ευχαριστώ ειλικρινά όλους. Και θα το αφήσω λίγο ακόμα γιατί βλέπω πως έχει αρκετό ψωμί. Άσε που η ακανόνιστη και ο ιρλανδός έχουνε ακόμα ένα ημίχρονο να παίξουν!

aKanonisti είπε...

Πως να διαφωνήσει κανείς ουσιαστικά με την wilma... όταν λέει πράγματα που είναι αυτονόητα για κάθε σκεπτόμενο άνθρωπο?
Το να αναρωτιέται κανεις.. δείχνει πνευματική υγεία...αλλιώς είναι επιστρατευμένος μουρόχαβλος..
Ποτέ ένα πρόβλημα δεν λύνεται άμα δεν το δεις σφαιρικά...
Η καλή μας wilma.. αυτό προσπάθησε να κάνει...
αλλά... κλασσικά... βρέθηκε στα πυρά... διότι δεν μας αρέσει να ακούμε τον αντίλογο...

Για το σύνταγμα σας παρακαλώ να μιλήσουμε σε επόμενο ποστ... γιατί είναι τεράστιο θέμα..με πολύ ενδιαφέρον... και έχω ένα γκολ να αποκρούσω και να κάνω αντεπίθεση.....

@irlande.....
Απόκρουση:
Τίποτα δεν πάει χαμένο, στην χαμένη μας ζωή....

Γκολ:
Σήκωσε το το τιμημένο/γαμημενο δεν μπορώ, δεν μπορώ να περιμένω!!!!

βιολιστης στη στεγη είπε...

Σπουδαία μνημεία,στα χέρια ενός κράτους ανίκανου, ή ενός ιδιώτη κερδοσκόπου, στο ίδιο αποτέλεσμα οδηγούν: την απαξίωσή τους. Επομένως, θα συμφωνήσω με τη Βίλμα και το σκεπτικό της. Κι'επίσης, θα συμφωνήσω με την elf ότι θάταν προτιμότερο να αγόραζε εκείνη την Ακρόπολη! Καλύτερη τύχη θάχε!

Mara Lisha είπε...

Ξωτικό, αν όλα αυτά που γράφεις αληθεύουν, καλύτερα να πάρουμε από μια πέτρα, να την δέσουμε στο λαιμό μας και να πέσουμε από κει!
Είναι δυνατόν!!!
Αλίμονο σ’ αυτούς που ξεπουλούν ότι έχει απομείνει…
Φιλιά

irlandos είπε...

Οικοδέσποινα και Ακανόνιστη, αυτήν τη φορά δεν παίρνω πάσα.
Θα το σοβαρέψω το πράγμα.

Προφανώς το θέμα είναι πρωτίστως πολιτικό: Εάν κάποιος είναι κρατικιστής, είναι σίγουρο ότι θα απορρίψει κάθε ιδιωτική πρωτοβουλία, ενώ αν είναι καπιταλιστής θα την εκθειάσει. Βέβαια, μεταξύ των δύο αυτών θέσεων υπάρχουν και πάρα πολλές διαβαθμίσεις και αποχρώσεις.

Μια Κεϊνσιανική (από τον Τζον Μέηναρντ Κέινς) θεώρηση του ζητήματος θα εστίαζε στο ρόλο του κοινωνικού κράτους στην προστασία του πολιτιστικού αγαθού, χωρίς να αποκλείει την επιχειρηματική αξιοποίησή του.

Φυσικά, ότι πει κανείς για το ρόλο του κράτους και της ιδιωτικής πρωτοβουλίας στον τομέα του πολιτισμού, λογικά μπορεί να ειπωθεί και για τους τομείς της υγείας, της παιδείας του περιβάλλοντος κλπ. Κρατικά νοσοκομεία / ιδιωτικές κλινικές, Δημόσια / ιδιωτική εκπαίδευση κ.ο.κ.

Δυστυχώς, στον πραγματικό κόσμο, όλα κρίνονται εκ του αποτελέσματος (όπως είπε και η Βίλμα). Θα ήθελα πολύ τα δημόσια σχολεία να εγγυώνται τη σωστή εκπαίδευση, όμως αυτό δεν ισχύει. Και αναγκάζομαι να στέλνω το παιδί μου σε ιδιωτικό (όπως πήγα κι εγώ) γιατί ξέρω ότι εκεί θα μορφωθεί όπως πρέπει, πληρώνοντας ακριβά δίδακτρα (πέραν των φόρων που πληρώνω για τη δωρεάν παιδεία). Αυτή μου η άποψη (και πράξη) δεν αποτελεί μομφή κατά των εκπαιδευτικών της δημόσιας εκπαίδευσης. Κάθε άλλο. Όμως, το ζήτημα της αποτελεσματικότητας παραμένει. Άσπρη γάτα, μαύρη γάτα, το θέμα είναι ποια πιάνει ποντίκια.

Έχοντας πει όλα αυτά, οφείλω να ξεκαθαρίσω το εξής: Έχω επισκεφθεί δύο Μουσεία που διαχειρίζεται η συγκεκριμένη τράπεζα (Μουσείο Ελιάς στην Σπάρτη και Μουσείο Υδροκίνησης στη Δημητσάνα) και οι εντυπώσεις μου είναι άριστες. Ωστόσο, θα πρέπει να τονιστεί το γεγονός ότι πρόκειται για δύο μουσειακούς χώρους και όχι για ιστορικά μνημεία. Και σε καμία περίπτωση δεν πρόκειται για ΤΗΝ Ακρόπολη.
Πέραν των πολύ σωστών και γνωστών (αλλά μάλλον τετριμμένων) απόψεων για την σημασία της Ακρόπολης, ως σύμβολο της Δημοκρατίας, θα ήθελα να προσθέσω ένα άλλο ιστορικά πιο πρόσφατο γεγονός (και μ’ αυτό θα τελειώσω το σχόλιο-σεντόνι μου): Κατά την πολιορκία της Ακρόπολης το 1822, με αρχηγό τον Οδυσσέα Ανδρούτσο, οι πολιορκημένοι Τούρκοι είχαν ελλέιψεις σε πολεμοφόδια και κυρίως σε μολίβι για τα βόλια τους. Τότε ήταν που ένας νέος αγωνιστής - και αργότερα πρώτος Έφορος Αρχαιοτήτων - ο Κυριάκος Πιττάκης, είδε τους Τούρκους στρατιώτες να ετοιμάζονται να σπάσουν τους κίονες του Παρθενώνα, προκειμένου να αφαιρέσουν το μολύβι, που υπήρχε μέσα ως συνδετικό υλικό. Ο Πιττάκης ανέφερε το γεγονός αυτό στο στρατόπεδό του και έπεισε τους Έλληνες πολιορκητές να προμηθεύσουν οι ίδιοι τα βόλια που προορίζονταν για τα τουρκικά όπλα που θα έβαλλαν εναντίον τους.
Αναρωτηθείτε παρακαλώ τι θα σκεφτόταν ο Κυριάκος Πιττάκης και οι συμπολεμιστές του αν ζούσαν σήμερα.

Φιλικά,
Ιρλανδός

elf είπε...

@ βιολιστής στη στέγη: Μα, βιολιστή μου, θα την αγοράσω! Αρκεί να με πάει και λίγο το ζάρι.

@ Mara Lisha: Αγαπημένη μου εξαφανισμένη, είναι όλα δημοσιευμένα, δεν τα ανακάλυψα εγώ. Και υπάρχουν και χειρότερα, μα θα σας τα πω αργότερα.


@ irlandos: Μ' αρέσει όταν παίρνεις το σοβαρό σου! (Αν και στο ποδόσφαιρο μια χαρά σε είδα!)

Για να σοβαρευτώ κι εγώ, θα σου πω πως καλώς ή κακώς το κεϋνσιανό μοντέλο στην Ευρώπη δυστυχώς ξεπεράστηκε ή δεν λειτούργησε εξαρχής, βλ. σοσιαλδημοκρατίες. Αυτό ίσχυε μέχρι σήμερα και στην Ελλάδα, αυτό πάει να καταργηθεί.

Η ένστασή μου είναι αν θες πιο παιδιάστικη: ποιος είναι αυτός ο Λιάπης ή οποιοσδήποτε που αποφασίζει να μοιράζει τα αρχαία μνημεία από δω κι από κει; Το είπα και νωρίτερα, του παππού του ήταν; Και στο φινάλε, αν απεγκλωβιστούμε από τοπικισμούς και εθνικισμούς η Ακρόπολη δεν ανήκει καν στους Έλληνες, ανήκει σε όλον τον κόσμο.

Τέλος, κι εγώ σε ιδιωτικό σχολείο πήγα. Το ίδιο θα κάνει και ο γιος μου.
Όμως: α) εγώ έχω αυτήν την επιλογή ενώ άλλοι όχι, χωρίς απαραίτητα να φταίνε αυτοί
και β) θα συνεχίσω να υποστηρίζω το "Δημόσια Δωρεάν Παιδεία για όλους", ως αναφαίρετο Συνταγματικό μας δικαίωμα.
Όσο τους παραχωρείς, καλέ μου, τόσο θάρρος παίρνουνε, σαν την παροιμία με τον χωριάτη και την πλάτη. Χωριάτες είναι, με τη χείριστη έννοια του όρου που μπορείς να φανταστείς.

(Πω πω, τα 'χω πάρει σήμερα!!!)

Καλημέρα, ιρλανδέ μου, σ' ευχαριστούμε και για το σοβαρό σου και για το προηγούμενο γκολ και θέαμα.

Blog ποικίλης ύλης...

...και μάλλον προβοκατόρικο.